Paź Królowej

Kompozycja na trzy instrumenty – kontrabas, perkusję i saksofon oraz „nasłuchującą królową”. Utwór eksponuje sekwencje dźwiękowe i brzmienia akustycznych instrumentów oraz ruch muzyków w relacji do tytułowej królowej. Królowa zaopatrzona jest w mikrofony binauralne, które rejestrują z dużą dokładnością obraz akustyczny sceny odbierany przez jej głowę. Publiczność odbiera utwór przez słuchawki, które otrzymuje przy wejściu – słuch „królowej” jest indywidualnie transmitowany do każdej osoby na widowni.
Choreografia instrumentalna „Paź Królowej” jest utworem rozwijającym koncepcję teatru instrumentalnego, przenosząc go w nowy wymiar zależności na osi: ruch-przestrzeń-instrumentalista-technologia.

występują: Piotr Dąbrowski – instrumenty perkusyjne, Jacek Mazurkiewicz – kontrabas, Patryk Lichota – saksofon, Ewa Wycichowska – nasłuchująca królowa.


BIOGRAMY twórców/wykonawców:

Ewa Wycichowska – choreograf, pedagog, tancerka, profesor sztuk muzycznych, kierownik Zakładu Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz profesor zwyczajny w Katedrze Fizjologii, Biochemii i Higieny Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu.

Piotr Dąbrowski – perkusjonista, artysta plastyk, intuicjonista, autor tekstów poetyckich. Poszukuje w grze na perkusji i otoczeniu brzmień i barw. Muzyka tworzona przez niego koresponduje ze współczesną muzyką perkusyjną, minimalną, improwizowaną, noise’ową. Podobnie jak w swej twórczości plastycznej stawia na prostotę i surowość formy. W jego graniu instrumenty zyskują nowy wymiar, tracą swój konwencjonalny obraz – stają się narzędziami dźwiękowymi, służą do tworzenia osobliwych faktur, ujawnia się ich wewnętrzna energia. Korzysta także z przedmiotów, które niekoniecznie muszą kojarzyć się z muzyką, często używa także smyczka.

Jacek Mazurkiewicz – kontrabasista, kompozytor, dźwiękowy chuligan. Interesuje się szeroko pojętą muzyką. Swoje dźwięki składa w całość bazując na wrażeniach emocjonalnych i pulsie. Łącząc akustykę z elektroniką, wciąż poszukuje nowego brzmienia. Współtworzy głownie projekty autorskie (Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego, Modular String Trio, PoliFolklorek Winylu, 3FoNIA). Gra piosenki z kwartetem Limboski, z którym nagrał trzy płyty. Zajmuje się udźwiękowieniem, komponowaniem i produkcją muzyki do filmów i spektakli teatralnych.